Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

Hvad skal jeg vide ved indflytning?

Hvis du har mulighed for det, er det en god idé at komme ind og se boligen inden du skal flytte ind.

Tag gerne din familie med, men ring venligst og få en aftale.

Har du spørgsmål vedrørende indskud, underskrivning af lejekontrakt og lignende bedes du rette henvendelse til Sundhed og omsorgsafdelingen v/Anne Marie Oppermann, tlf. 89 59 21 55 eller Kurt Johnsen, tlf. 89 59 21 16.

Der udfærdiges en indflytningsrapport i samarbejde med vores teknisk servicemedarbejder.

Giv selv besked om flytningen til:

  • Licenskontor
  • Abonnementer: avis, magasiner
  • Medlemsskaber: eks. Røde Kors, Folkekirkens nødhjælp
  • Telefonselskab
  • Folkeregister
  • Melde flytning
  • Evt. forsikringsselskab

Boligen er at betragte som enhver anden bolig, hvor der underskrives lejekontrakt.

Skitse over boligen udleveres sammen med en velkomstmappe.

Kontrakt og samtykke

Ved indflytningen udleveres en kontrakt vedr. tilvalg af mad, vask og rengøringspakke (se venligt under kontrakt her på siden). Her tager man sammen med pårørende og medarbejder stilling til valg af mad og vaskeordning.

Man har også her mulighed for at give tilladelse til fotografering og publicering på plejecenter Farsøhthus' hjemmeside samt at give samtykke til, at man har sit navn på en tavle i indgangsparti. Samtykke kan til enhver tid ophæves.

Vask af tøj

Hvis du vælger at få vasket dit tøj på vores vaskeri, skal alt tøj mærkes med nummer.

Vores vaskeri påtager sig gerne at mærke alt tøj-både ved indflytningen og løbende.

Prisen er et engangsbeløb på p.t. kr. 550.

Hvis du vælger at få vasket dit tøj et andet sted, skal du naturligvis ikke have dit tøj mærket med nummer.

Nøgler

Ved indflytning udleveres desuden to nøgler, der passer både til boligen og til postkassen.

Ved indflytning kvitteres for modtagelse af disse nøgler.

I tilfælde af at nøglerne bortkommer, udskiftes låsen og nøgler på beboerens regning.

Postkassen befinder sig i vestfløjen i fællesarealerne og i østfløjen i gangen mellem gammel og ny bygning.

Samtale

Når du er flyttet ind og er kommet på plads med møblering og øvrig indretning, vil vi aftale en tid for en samtale med dig og en af dine pårørende, hvor sygeplejerske og kontaktpersonen deltager.

Samtalen vil dreje sig om dine behov og ønsker, og om dagligdagen i huset.

Samtidig vil vi også tale om hvilke forventninger, vi har til hinanden.

Spørgsmål?

Har du og dine pårørende spørgsmål, er du velkommen til at lave en liste, så vi husker at tale om det hele.

 

Pjece ved indflytning

Kontrakt/kostaftale

Kontrakten/kostaftalen bliver udleveret umiddelbart efter indflytningen, og udfyldes i samarbejde med beboeren, ægtefælle/pårørende og personalet.